V dnešnej dobe je mnoho dostupných informácií o tom, ako úspešne absolvovať pracovný pohovor. Napriek tomu skutočne pripravených príde menej ako 25 percent uchádzačov. Prijímací pohovor je obchodné stretnutie s budúcim zamestnávateľom. Obe strany niečo ponúkajú a niečo hľadajú. Firma má prácu, ktorú potrebuje, aby niekto urobil a je ochotná za ňu zaplatiť. Personalista preveruje, či ste tá správna osoba . Vy chcete predať vaše skúsenosti a znalosti za čo najvyššiu cenu. Zisťujete tiež, či táto firma je pre vás najlepšou voľbou vo vašej kariére. Mnohí uchádzači prídu iba skúsiť a čakajú „čo z toho bude“. Na pracovný pohovor nejdete prosiť o prácu, ale ponúkate budúcemu zamestnávateľovi možnosť obojstranne výhodnej spolupráce. Mali by ste presvedčiť personalistu, že ste najvhodnejší uchádzač a prispejete ku rastu firmy. Dôkladne si preštudujte ešte raz pracovný inzerát. Poskytne vám informácie o tom, aký typ človeka firma hľadá. Bude vašou úlohou presvedčiť, že vaše skúsenosti a osobnosť zodpovedajú ich predstave.
Tu je ešte zopár rád, ako sa odlíšiť od ostatných. Ku dôkladnej príprave na pohovor patrí pochopiť pracovnú pozíciu, svoju rolu u budúceho zamestnávateľa. Musíte získať aj čo najviac informácii o firme, aby ste porozumeli oblasti podnikania, firemnej kultúre a celkovému smerovaniu firmy.
K tomu vám môže dopomôcť naštudovať si:
- Webové stránky firmy – prečítajte si úplne všetko, patria sem aj weby zahraničných pobočiek
- Profil firmy na sociálnych sieťach – všímajte si transparentnosť komunikácie, čo firma postuje, aké má komentáre, kto komentáre píše, ako firma reaguje na hejty
- Mediálne články o firme – kto sa najčastejšie za firmu prezentuje, ale aj ekonomické reporty, chystané investície, tlačové správy, výročné správy atď…
- Web stránky konkurenčných firiem – pozrite sa, kde sú a ako oni zvládajú výzvy v rovnakej podnikateľskej oblasti
- Obráťte sa aj na vašich známych, či nepoznajú niekoho, kto vo firme pracoval